Girls' Education Challenge - Working Paper, 2024
Making the case for continued investment in the education of at-risk and out-of-school girls, By - Alicia Mills, Emma Sarton and Dr Sharon Tao
SIAS Publications, 2024
Ellen Hagerman and Ai-Ju Huang - Blog, December 2024
IEG & World Bank Group Publication - 2024
This evaluation assesses World Bank Group support to address gender inequalities between fiscal years 2012 and 2023.
IEG & World Bank - Blog
A new evaluation of a decade’s worth of World Bank Group support for gender equality offers insights and lessons to inform the implementation of the institution’s ambitious, new gender strategy.
Utthan & Edel Give Foundation Publication - 2024
This zine, commissioned by Utthan and supported by EdelGive Foundation, captures the essence of a qualitative evaluation,Transformative Narratives: Storytelling for Evaluation and Organizational Learning through a Gender Justice Lens, of a multi-themed project implemented by Utthan over 2021-2024. Piloting Storytelling as a means of Learning & Evaluation has been of immense value to us as a team and the communities we serve.
March 4, 2025 at 6pm to March 6, 2025 at 7pm – Europe
0 Comments 0 Likes
Hola a todas:
El grupo de trabajo sobre Evaluación participativa y estamos escuchando se propone tener una mejor comprensión de las evaluaciones participativas. Juntas elaboramos esta encuesta en la que nos gustaría que participara toda la comunidad de Género y Evaluación.
Encuesta: Su MEJOR experiencia de Evaluación participativa, en el contexto de evaluaciones centradas en la equidad, sensibles al género,
Piensen en su MEJOR experiencia de Evaluación participativa en el ámbito de las evaluaciones centradas en la equidad y sensibles al género. Sobre esta base les invitamos enviar sus comentarios. Rogamos utilicen para ello el formato que les facilitamos.
¿Por qué esta encuesta?: Somos miembros del grupo de trabajo EvalGender+ sobre Evaluación participativa y estamos escuchando. El principio de “Que nadie quede atrás” es el eje central de los SDGs. Con esto en mente, nos gustaría profundizar más en el término “participación”: qué contribuye y que impide la participación real, en especial entre las comunidades más marginalizadas en la evaluación.
Puntos para la acción a partir de la discusión virtual
Solicitamos sus repuestas antes del 30 de octubre de 2016
Saludos cordiales
Grupos de trabajo Evaluación participativa y estamos escuchando, de EvalGender+
Tags:
© 2025 Created by Rituu B Nanda. Powered by